Nyílt levél a Mazsihisz és a BZsH Rabbitestületének
לה’’ו
Tisztelt Rabbitestület, tisztelt Ügyvezető úr,
Megdöbbenve és fájó szívvel olvasom hetek, sőt hónapok óta, azokat a Facebook posztokat (és hozzájuk tartozó kommenteket), illetve különböző televíziós és sajtómegjelenéseket, melyeket a T. Rabbitestület egyik tagja, Fináli Gábor jegyez.
Megdöbbenésem egyaránt aggódás szent Tóránk, hagyományaink, szent életű és áldott emlékű rabbijaink, mestereink és őseink értékeiért és ránk hagyott örökségéért, miközben félek, hogy a pusztítás, melyet kollégájuk végez nem csak, hogy szent és magasztos célt nem szolgál, de rendkívül ártalmas a bennünket követő generációkra, a hazai zsidóság jövőjére nézve.
Aggodalmam nem is lehetne aktuálisabb, mint e héten „Ki Tiszá” szakaszában, amikor az „erev ráv”, a zsidó néppel Egyiptomból távozó jött-ment gyülekezet bűnbe vitte a népet az aranyborjú bűnével, és amikor a heti szakaszhoz tartozó prófétai részben azt olvassuk Éliás próféta szájából, aki a zsidó népet állítja válaszút elé a bálványimádás és az egy Isten szolgálata közt: „Meddig ugráltok még két vélemény közt?” (Királyok1 18:21)
Elképzelhető, hogy a T. Rabbitestület működésébe beleférnek a Fináli Gábor által közölt, a zsidó hagyománnyal homlok egyenest szembemenő, gyakran népünk történelmének legsötétebb időit idéző gondolatok, a szabad vélemény nyilvánítás, a tagok autonóm működésének elve, illetve anyaszervezetük, a Mazsihisz széles körben meghirdetett „változó világra nyitott zsidóság” koncepciója okán. Az már megszokott, még amennyire sajnálatos is, hogy említett Fináli Gábor valamilyen személyes sértettség, vagy ideológiai / politikai versenytől vezérelve más közösségek rabbijait, bölcseket, szent Tóránk művelőit támadja, amiért minden kétséget kizáróan számot kell majd adnia az Égi Ítélőszék előtt, Isten irgalmazzon. Azonban Fináli Gábor megjelenése előtt az nem volt tapasztalható sem korunkban, pláne a neológia dicső korábbi generációiban, hogy a T. Rabbitestület bármely tagja nyilvánosan ócsároljon prófétákat (sic!), a Misna és a Talmud mestereit (sic!), Mose ben Maimont, Joszef Kárót, Menachem M. Schneersont, Ovadia Joszefet, Slomó Gorent, vagy más, szent emlékű elődünket.
Kérem a T. Rabbitestületet, hogy foglaljon állást, hogy egyetért e Fináli Gábor kijelentéseivel, melyeket számosságuk okán felsorolni sem lehet, azonban meg vagyok győződve arról - látva, hogy sokan a T. Rabbitestületből komoly időt töltenek a Facebookon, így kétségkívül maguk is láthatták az inkriminált posztokat, kommenteket stb.-, hogy pontosan ismerik mely posztokról és kommentekről van szó.
Szintén kérem a T. Rabbitestületet, hogy amennyiben egyetért Fináli Gábor működésével, úgy ezt is jelezze számomra, szintén nyílt fórumon, hiszen sokan a hazai és nemzetközi zsidó közösségből érdeklődéssel figyelik a zsidó irányzatok közt unikálisan magyar neológia öndefiníciós útkeresését és szeretnénk tudni, hogy Fináli Gábor hitelvei beleférnek e a neológ mozgalom régi/új irányelveibe.
Annak dacára, hogy jómagam, mint a T. Rabbitestület is tudja, nem vagyok hitközségük tagja, egy Mazsihisz által működtetett zsinagógát látogatok szombat és ünnepnapokon, melynek elöljárója is vagyok és úgy gondolom, hogy a hitközségük a teljes hazai zsidó közösség vagyonával és örökségével felelősen gazdálkodó szervezet, ennek megfelelően a T. Rabbitestület minden tagjának, így Fináli Gábornak fizetése is a hazai zsidó közösség örökségéből kerül finanszírozásra.
Válaszukat várva, munkájukhoz sikert, szerencsét és a Teremtő áldását kívánva mind testiekben, mind lelkiekben,üdvözlettel:
בברכת התורה בכל העניינים ושבת שלום ומבורך,
Megyeri A. Jonatán
2019. február 21. / עש’’ק פרשת “כי תשא את ראש בני ישראל“ ,י’’ח אדר א׳, ה’תשע’’ט

A bejegyzés trackback címe:

https://lekvaresjam.blog.hu/api/trackback/id/tr6214646565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Lekvár és JAM

Úgy mondják dzsem, úgy írják jam, de az íze lekvár!

Címkék

10 tény (10) 30 év (2) Ábrahám (8) Ákéda (1) álom (1) Amerika (1) angyalok (1) antiszemitizmus (5) Bábel tornya (1) babona (1) beta iszrael (1) Biblia (88) cedáká (1) chábád (4) chanuka (3) cionizmus (4) Dávid (1) Édenkert (2) élet és halál (2) EMIH (2) esküvő (2) Eszter könyve (2) etióp zsidók (1) film (1) fogamzásgátlás (1) Frigyláda (1) gematria (1) Gog és Magog (1) gyász (3) háláchá (73) halál (1) hászidizmus (25) házasság (2) héber (2) hetiszerettemutaltam (19) hit (1) időjárás (1) ima (11) Izrael (14) Izsák (1) Jeruzsálem (2) jiddis (2) Jób (1) jom kipur (6) judaizmus (151) kabbala (22) klíma (1) Kohén Gádol (1) kol nidré (1) kommunizmus (1) konyha (3) környezetvédelem (1) körülmetélés (1) kóserság (6) kultúra (4) kurd zsidók (1) lélek (2) liturgia (1) magyarországi zsidóság (6) MAOIH (1) Mazsihisz (1) megtérés (11) Messiás (12) mezőgazdaság (1) Mózes (2) Nachum (1) naptár (2) Nimród (2) Noé (3) oktatás (1) özönvíz (2) perzsa zsidók (1) pészách (5) podcast (2) politika (48) prófécia (4) Purim (1) Rebbe (18) ros hásáná (5) Sábát (4) sakk (1) Sára (2) sávuot (2) sigd (1) sípucca (23) smita-év (1) sófár (2) spiritualitás (50) Szentély (6) szexualitás (2) szokások (90) szukot (3) Talmud (100) Tánjá (2) tanulás (1) Terách (2) teremtés (22) tfilin (1) tolerancia (1) Tóra (79) tóra tekercs (3) történelem (96) tsuvá (6) tudomány (10) túlvilág (1) ünnep (25) válás (1) vallásjog (87) Virtuális tanház (2) zene (2) zsidóság (161) zsinagóga (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása