Gábor György és Júda oroszlánja

Rémlik mintha írtam már volna Gábor György agymenéseiről. Annak ellenére tettem ezt, hogy személyesen nem ismerem a nagyrabecsült filozófust, habilitált egyetemi tanárt, az MTA Filozófiai Kutatóintézetének volt tudományos főmunkatársát, az Országos Rabbiképző – Zsidó Egyetem tanszékvezető egyetemi tanárát. Talán jobb is így.

Csak hát vannak olyan dolgok, melyeket még ennyi titulus és büszkeségre okot adó cím mellett sem illik mondani, pláne leírni, de köztük legyen szólva, még csak gondolni sem.

Augusztus 24-én az ORZSE tanszékvezetője menetrendszerinti kirohanást rendezett a Napló.hu-n közzétett írásában és osztott meg Facebook oldalán páros lábbal rúgva Köves Slomó rabbiba, amiért el merte ítélni Michael Roth, német külügyi államtitkár Magyarországot bíráló kijelentéseit, megvédve a kormányzat antiszemitizmus ellen tett lépéseit.

(Az külön érdekesség, hogy az ORZSE professzora dolgozatának címeként egy újszövetségi idézetet választott, ez amúgy jól illik az ORZSE új irányultságába.)

Gábor írásában Köves rabbi szemére főként azt veti, hogy az EMIH vezetője csak azután ítélte el Roth államtitkár kijelentését, hogy azt megtette „a magyar kormány minden tagja, továbbá a kormánytagok titkárnői és sofőrjei egymást túllicitálva.”

Gábor György felhívta a figyelmet Magyarország kormányának szerinte kétszínű politikájára, amiért egyrészről úgy tesz, mintha az antiszemitizmus ellen minden lehetséges eszközzel fellépne, másrészről a Soros elleni riogatással önt olajat az antiszemitizmus szunnyadó parazsára.

A neves filozófus annyira belelendül a Kövesezésbe, hogy ahhoz képest az általa megvetett Sorosozás kismiska és felhívja a vezető rabbi figyelmét arra, hogy Köves azt a kormányt védi, amelyik március 15-i és augusztus 20-i ünnepünkön olyan vállalhatatlan figurákat tüntet ki, mint Raffay Ernő vagy Dörner György.

Az, hogy Gábor György finoman szólva is szelektáltan követi a magyar sajtóban megjelenteket és Köves rabbi valódi véleménye kissé sem érdekli, már bebizonyosodott. Gábor György rég kialakította a véleményét, az, hogy a tények ennek durván ellentmondanak, egyáltalán nem érdekli, Köves rabbi akkor is a fasiszta Orbán-kormány csatlósa, ha történetesen a vak is láthatja, hogy sem a kormány nem fasiszta, sem pedig arról nincsen szó, hogy Köves rabbi tapsolna örömében, amikor antiszemitizmust bátorító lépést tapasztal a kormány részéről.

Az ORZSE tanszékvezetőjének bizonyosan elkerülte a figyelmét a Köves rabbi által gründolt és életre hívott Tett és Védelem Alapítvány Raffay kitüntetését elítélő közleménye csakúgy, mint az a tény, hogy a közleményt maga, Köves Slomó írta. Igaz, ezzel párhuzamosan Köves elítéli az ellenzéki összefogás szerencsi fasisztájának, Bíró Lászlónak jelölését, de ez részletkérdés. Gábor Györgyöt Bíró László ügye cseppet sem zavarja, talán mert az az általa preferált politikai oldal szörnyszülöttje és köztünk legyen szólva, jelentősen nagyobb veszélyt hordoz holmi kitüntetésnél.

Nem tudom milyen hírportálokat olvashat Gábor György, de úgy tűnik erősen szelektál Köves rabbi elítélő nyilatkozatai között, hiszen messze nem ez az első eset, hogy Köves felemeli szavát vállalhatatlan figurák kitüntetése ellen (lásd a tavaly március 15-én kitüntetett Döbrentei Kornél ügyében csakúgy, mint Raffay esetén).

Köves rabbi számtalanszor elmondta, talán egyszer Gábor György is meghallja, hogy értékek és nem pártzászlók színe alapján ítéli meg a politikai pártok teljesítményét. Sajnos ez az ORZSE tanszékvezetőjére úgy tűnik kevéssé igaz.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lekvaresjam.blog.hu/api/trackback/id/tr3216188698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Lekvár és JAM

Úgy mondják dzsem, úgy írják jam, de az íze lekvár!

Címkék

10 tény (10) 30 év (2) Ábrahám (8) Ákéda (1) álom (1) Amerika (1) angyalok (1) antiszemitizmus (5) Bábel tornya (1) babona (1) beta iszrael (1) Biblia (88) cedáká (1) chábád (4) chanuka (3) cionizmus (4) Dávid (1) Édenkert (2) élet és halál (2) EMIH (2) esküvő (2) Eszter könyve (2) etióp zsidók (1) film (1) fogamzásgátlás (1) Frigyláda (1) gematria (1) Gog és Magog (1) gyász (3) háláchá (73) halál (1) hászidizmus (25) házasság (2) héber (2) hetiszerettemutaltam (19) hit (1) időjárás (1) ima (11) Izrael (14) Izsák (1) Jeruzsálem (2) jiddis (2) Jób (1) jom kipur (6) judaizmus (151) kabbala (22) klíma (1) Kohén Gádol (1) kol nidré (1) kommunizmus (1) konyha (3) környezetvédelem (1) körülmetélés (1) kóserság (6) kultúra (4) kurd zsidók (1) lélek (2) liturgia (1) magyarországi zsidóság (6) MAOIH (1) Mazsihisz (1) megtérés (11) Messiás (12) mezőgazdaság (1) Mózes (2) Nachum (1) naptár (2) Nimród (2) Noé (3) oktatás (1) özönvíz (2) perzsa zsidók (1) pészách (5) podcast (2) politika (48) prófécia (4) Purim (1) Rebbe (18) ros hásáná (5) Sábát (4) sakk (1) Sára (2) sávuot (2) sigd (1) sípucca (23) smita-év (1) sófár (2) spiritualitás (50) Szentély (6) szexualitás (2) szokások (90) szukot (3) Talmud (100) Tánjá (2) tanulás (1) Terách (2) teremtés (22) tfilin (1) tolerancia (1) Tóra (79) tóra tekercs (3) történelem (96) tsuvá (6) tudomány (10) túlvilág (1) ünnep (25) válás (1) vallásjog (87) Virtuális tanház (2) zene (2) zsidóság (161) zsinagóga (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása