1929-es hebroni vérfürdő emlékére

Image result for hebron 1929

A héten 90 éve (zsidó dátum szerint tegnap, Áv hónap 17-én) annak, hogy arab terroristák és felhergelt csőcselék lemészárolták Hebron városának kicsiny zsidó közösségének tekintélyes részét, melynek következtében a várost néhány évre „zsidótlanították” az akkor a terültet fennhatóságuk alatt tartó brit hatóságok.

Hebron városa (melynek spirituális vonatkozásáról röviden már írtam ITT) egyike a legősibb zsidó városoknak, már Mózes első könyve is említi, mint az ősatyák temetkezési helyét, az elmúlt évezredek során fontos helyet töltött be a zsidó nép életében, még azután is, hogy a Szentföld nem zsidó uralom alatt volt. 

Az 1920-as években, az egyre növekvő zsidó bevándorlás a helyi arab lakosságot rendkívül felbőszítette, az angol hatóságok több-kevesebb sikerrel igyekeztek megfelelni mind a növekvő zsidó befolyásnak illetve a helyi arabok ellenállásának. A több-kevesebb siker sokszor persze azt is jelentette, hogy teljesen leállították a zsidó aliját, de még a toleránsabb időkben is szigorú bevándorlási kvótákat foganatosítottak. 

Annak dacára, hogy a zsidók egyre nagyobb számú jelenléte látványos fejlődést hozott az országnak és az arab lakosság is jelentős mértékben profitált a (többségében) európai zsidók által „importált” technológiából, tenni akarásból és a fejlődés iránti elkötelezettségből, az arabok tudták, hogy politikai szempontból hosszútávon kárvallottjai lehetnek a tömeges zsidó bevándorlásnak.

Az 1929-es zsidók ellen elkövetett pogrom kiváltó oka egy „rémhír” volt, miszerint a zsidók el akarják foglalni a Templom-hegyet és ott le akarják rombolni a muszlim imahelyeket. Miközben a hír akkor is teljesen alaptalan volt, amikor egyrészről nem voltak ritkák a zsidó nacionalisták által intézett támadások, másrészről egyre erősödött a vallásos jelenlét is mind Hebronban, mind Jeruzsálemben- ennek egyik jele volt, hogy 1929 elején nagyobb zsidó csoport zarándokolt a Siratófalhoz „Miénk a fal!” szlogent kántálva.

Hebron városában körülbelül húszezer arab és mintegy hétszáz zsidó élt és a város adott otthont a Litvániából elköltöztetett szlobodkai jesivának, mintegy 150 bócherrel és világhíres rabbikkal az élén.

Image result for hebron yeshiva

1929 augusztus 23-án reggel fél kilenc körül feltüzelt arab csőcselék más elindultak a jesiva irányába, miután Jeruzsálemből olyan hírek érkeztek, hogy a zsidók az Al-Aksza mecset iránt terveznek támadást. A város arab polgárai zsidók házait kezdték támadni a nap folyamán, betörve ablakokat, szétzúzva mindent, ami a kezük ügyébe került.

Image result for hebron 1929

Zsidók tucatjait késelték meg, akik ezután házaikba bezárkózva várták, hogy a brit rendőrség védelmet nyújtson.

A jesiva épületét a délelőtti órákban támadták meg, a jesiva vezetője, a híres Jákov Joszef Szlonim rabbi ugyan már korábban híreket kapott a tanház elleni támadás tervéről, megakadályozni nem volt képes pedig jó kapcsolatot ápolt nem csak a brit hatóságokkal, de a helyi arab vezetőkkel is.

A jesiva épületébe is betörő megvadult tömeg összesen 67 zsidót ölt meg köztük 24 jesiva tanulót, az elkeseredett zsidók összesen csak 9 arabbal tudtak végezni. A 67 áldozat között nők is voltak és 3 öt évnél fiatalabb gyerek. A holttesteket az arabok tömegsírba dobták, zsidó temetést csak évekkel később sikerült kapjanak. A híres hebroni jesiva megmaradt vezetése az intézményt Jeruzsálembe költöztette ahol a mai napig működik és ad otthont a világ egyik legjelentősebb Talmud-iskolájának.

Related image

A bejegyzés trackback címe:

https://lekvaresjam.blog.hu/api/trackback/id/tr2215015922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bkkzol 2019.08.20. 19:28:35

Azóta se változott sokat az arab hozzá állás.

a.j.megyeri 2019.08.20. 19:35:26

@bkkzol: Sajnos tényleg nem sokat...

bkkzol 2019.08.20. 19:38:08

Ezzel a mentalitással egyenlőre elég reménytelen a béke.

Cuhavidéki 2019.08.20. 21:01:34

E visszaemlékező szerint 1000 gyilkos indulatú mellett volt 25 igaz ember
hebron1929.info/Hebronletter.html

Boar. 2019.08.20. 21:05:39

Azért azt is tegyük hozzá, hogy a zsidók helybe mentek a lófaszért...
"amikor egyrészről nem voltak ritkák a zsidó nacionalisták által intézett támadások,"
miközben "Hebron városában körülbelül húszezer arab és mintegy hétszáz zsidó élt ".
Mégis, mire számítottak?

sircharley 2019.08.20. 21:09:59

Félreértés ne essék, semmi bajom a zsidókkal, de azért kíváncsi lennék bárki "mentalitására" és "hozzáállására", ha egyszer csak a szülőföldjére elkezdenének betelepedni a világról mindenhonnan idegen, más vallású, más kultúrájú népek, majd egyszer csak kikiáltanák a saját országukat.
Nem hiszem hogy bárki repesne az örömtől, hogy azon a földön, ahol az ük-ük-ük-nagyapja is lakott, egyszer csak valaki létrehozna egy országot és azt mondaná, hogy oké, nekünk volt itt egy országunk pár ezer éve, húzzatok innen a francba.

feribácsi 2019.08.20. 21:33:17

@sircharley: Kicsit nézz utána a történelemnek. A "húzzatok innen a francba" nem igazán tényszerű.

májnémiz nobádi 2019.08.20. 21:34:51

Az a szép az evolucioban, hogy nem válogat. Ha a glob.felmelegedés+polus változás kovetkezményei elérik a területet, senki nem fogja túlélni. Csak azok akik időben csomagolnak és tovább állnak...

fbal02 2019.08.20. 22:10:34

@sircharley: ez mindig is (ősi)zsidó terület volt, ahogy a cikk is említi, csak közben odapofátlankodtak az arabok és kitalálták maguknak, hogy az mindig az övék volt.

Pierr Kardán 2019.08.20. 22:48:25

@fbal02: Ebben azért ne legyél annyira biztos. Az arabok nem egyenlőek a muszlim arabokkal (sokan a muzulmán vallás 620 körüli kialakulásától számítják az arab nép eredetét), hanem az ősi beduin nép leszármazottai.

Még a zsidó eredetű Ószövetség leírása szerint is mind az arab, mind a zsidó nép Ábrahám leszármazottja, Ábrahám egyik fia volt Izsák (aki a zsidó nép ősatyja), a másik fia pedig Izmael volt (aki pedig az arab nép ősatyja).

A vicc csak az, hogy Izmael volt az idősebb 14 évvel, tehát ha hiszünk a zsidók által írt Ószövetségi iratoknak, akkor az arabok 14 évvel hamarabb éltek Palesztinában, mint a zsdók :-))

conchita wurst 2019.08.20. 22:57:38

tehat a mocskos bevandorlok irtasat nevezed POGROMNAK, rohej

Ma mar latszik, hogy az arabok 1 valamit basztak el - nem irtottak ki oket teljesen, amikor meg lehetett

conchita wurst 2019.08.20. 22:58:26

@bkkzol: botrany hogy vedik a foldjuket, mi?

conchita wurst 2019.08.20. 23:00:53

@fbal02: ahol nem elnek zsidok, az nem zsido terulet

a tobbi propaganda

Willkommenskultur 2019.08.20. 23:14:34

Ugy kezdodott, hogy a britek iranyitottak Palesztinat mint gyarmatot, ahol zsidok nem voltak

Majd, a cionistak megkertek a briteket, hogy ugyan adjak mar nekik zsidoknak, mert az ovek (ez volt a Balfour-nyilatkozat amiben a britek vallaljak h Palesztinaban zsido nemzeti otthont hozzanak letre, azzal a kikotessel, hogy mas nepek onrendelkezesi joga nem csorbulhat)

Ezutan megindult a zsidok bevandorlasa, ami nem tetszett a helyieknek

Kesobb az angoloknak oriasi szukseguk lett a zsidokra, hogy azok az amerikai kozvelemenyt a nemetek ellen hangoljak, es lepjenek haboruba Hitler ellen. Churchill is megigerte hogy a zsido segitsegert a britek odaadjak Palesztinat a zsidoknak.

1948ban megalakul Izrael, az elso modern-kori apartheid allam, ami azota is haboruban all, es genocidiumot folytat, leszarva mindenkit, az ENSZszel az elen (vo. mas nepek onrendelkezesi joga nem serulhet)

Konkluzio: ZERO TOLERANCIA A ZSIDO BEVANDORLASRA, vagy bucsut mondhatsz az orszagodnak

közösperonos átszállás 2019.08.20. 23:24:31

@poszt: "az angol hatóságok több-kevesebb sikerrel igyekeztek megfelelni mind a növekvő zsidó befolyásnak illetve a helyi arabok ellenállásának"

Erről ugye tudjuk, hogy nem igaz, az angolok nem igazán az arabok pártját fogták. Az 1929-es konfliktus áldozatai között kb. fele-fele arányban voltak arabok és zsidók, és az arabokat főleg a britek ölték meg.

(Nem mondom sem azt, hogy ez jó volt, sem azt, hogy rossz, csak annyit, hogy erről hazudni az speciel elég gáz, főleg mert tök fölösleges.)

Hórukk 2019.08.21. 02:06:46

@Willkommenskultur: Semmilyen cídiumot nem folytat Izrael. Izraelben is élnek és dolgoznak arabok, sokszázezren, akik sokkal jobban élnek és jobb eü ellátást kapnak, mint a környező arab országokban élő tezsvírjeik. Izrael nyilván védi magát, ha a Golán fennsíkot arra használták hogy belőjék onnan a fél Izraelt, más területek pedig a terroristák átjáróházai voltak - és ma is azok.

Willkommenskultur 2019.08.21. 04:00:27

@Hórukk: En meg ugy tudtam hogy ott van a vilag legnagyobb koncentracios tabora, 10 meteres fallal korbeveve.

1948 ota folyamatosan csokken az arabok kontrollalta terulet Palesztinaban, mar csak kb. 20%.

Hogy lenne mar terrorista, aki vedi a foldjet a betolakodo zsidotol? Te normalis vagy?

bölcsbagoly 2019.08.21. 04:30:08

Az erdélyi magyarok elleni román népírtások nem téma? (A XVIII. századi Horea-Closca idejű, az 1849-es Avram Jancui, az 1918-19-es székelyföldi, az 1944-45-ös Belényes környéki, stb). Az OK, azzal nem foglakozik a világ meg az index?

dunántúli gyerek 2019.08.21. 06:00:09

@bölcsbagoly: Az Index ugy van vele, hogy ami magyar azzal foglalkozzanak a magyarok.

conchita wurst 2019.08.21. 06:36:48

@Bkkzol: 100 eve nem volt zsido palesztinaban

Ez pont olyan, mintha feltamadnanak a romaiak, es gettositanak az olaszokat, es azt terjesztenek hogy a geci olaszok terroristak. A modern Izrael a cionista mozgalom es a befolyasos nyugati diaszpora zsidosag termeke.

Bkkzol 2019.08.21. 06:58:05

@conchita wurst: A palesztínok a környező országokból betelepedett arabok. Tehát gyakorlatilag bármelyik Izraelt körülvevő arab országot mondhatják hazájuknak. Az más kèrdès, hogy egyik se kívánja befogadni saját fajtáját.

conchita wurst 2019.08.21. 07:07:10

@Bkkzol: Persze, a kornyezo orszagokbol. A zsido telepesek elott ezek szerint az ures terulet volt, angol gyarmatkent, senki sem lakott ott.

te hulye vagy, vagy zsido?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.21. 09:09:20

@sircharley:

Erről szól a történelem: aki nem képes megvédeni földjét, annak földjét előbb-utóbb elveszik, majd maga az eredeti lakosság is elenyészik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.21. 10:51:05

@conchita wurst: a területen mindig éltek zsidók. A visszatelepüléskor alig 10%-ban lakott területre települtek be, a földeket megvásárolták az angol és török tulajdonosoktól. Nem, nem az arabtól.

aluf 2019.08.21. 12:50:35

Előbb voltak zsidók, majd rómaiak, utána törökök 1918-ig majd britek. Palesztin nép sose volt, csak a rómaiak jóvoltából palesztin nevezetű földrajzi terület. Aki kétli kik a palesztinek vagy úgy általában az arabok nézzen szét miért folyik háború sziriától jemenig, libiáig vagy miért háboruznak a muzulmánok törökországtól pakisztánig és a GDP-jük apró olajállamokat kivéve miért nyolcada izraelénak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.21. 13:08:08

@sircharley:

"kíváncsi lennék bárki "mentalitására" és "hozzáállására", ha egyszer csak a szülőföldjére elkezdenének betelepedni a világról mindenhonnan idegen, más vallású, más kultúrájú népek, majd egyszer csak kikiáltanák a saját országukat."

A lakosság "Welcome Refugees" transzparensekel, az ország vezetője virágcsokorral és a Willkommenskultur meghirdetésével köszöntené őket.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.21. 13:22:48

Mára Nyugat-Európában is ez lett a szomorú valóság..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.21. 13:24:06

@sircharley: Jelenleg ez történik Nyugat-Európa nagyvárosaiban. Az új honfoglalók pedig a muzulmánok..

apro_marosan_petergabor 2019.08.21. 14:00:37

Vegyünk elő néhány alapvető tanulságot:
1) 2000 évig nem volt Izrael, most van, már vagy 70 éve, azon a jogon, hogy volt amikor volt...
Ezt a dolgot fordítsuk le Erdély, Felvidék, Székelyföld helyzetére.
Tehát lehet még autonóm Székelyföld stb....
Ehhez vagy bevándorolni vagy szaporodni kell... és erősödni.
Persze nem árt ha vannak hatékony, erős szövetségesek: USA, GBR stb.

2) Terror, gyilkosságok történtek a zsidók ellen Hebronban.
A modern Izraelt terrorral és gyilkosságokkal, és az arabok elüldözésével, kivásárlásával stb. alapították.
Ezek évfordulóiról az izraeli történetírás nemigen emlékezik meg...
Azaz sokféle igazság van.
De leginkább: a győztes vagy a hatalmas írja a történelemkönyveket, amellett, hogy őket nem vonják felelősségre...
Ugye, emlékszünk Mi Lai-ra, Vietnámban...

N. Barbie 2019.08.21. 14:22:52

Csak a szokasos kettos merce.
90 eve ez a szemet muzulman nepseg - talan elore latva a sorsat - probalta vedeni a teruletet a beozonlo zsidoktol. 67 zsidot megolt ez a "feltuzelt csocselek". Botrany.

Aztan ugy 70 eve, miota a zsidok ajandekba megkaptak a teruletet, kb. minden nap megolnek ennyi arabot/muszlimot. Ja, az honvedo hosok terrosta ellenes harca, nem pedig feltuzelt csocselek gyilkolaszasa. Erdekes, pedig nekem a ketto tokugyanaz.

N. Barbie 2019.08.21. 14:29:22

@aluf: "Aki kétli kik a palesztinek vagy úgy általában az arabok nézzen szét miért folyik háború sziriától jemenig, libiáig vagy miért háboruznak a muzulmánok törökországtól pakisztánig és a GDP-jük apró olajállamokat kivéve miért nyolcada izraelénak. "

Lehet ok is jobb GDP-t tudnanak elerni, ha folytatnak a haboruskodast, mindenfele nemzetkozi egyezmenyek, torvenyek lesz@rasat, teljesen torvenytelenul mas allamok teruleten elkovetett titkosszolgalati akciokat,mint peldaul izrael, de kozben ok is kapnanak a vilag legfejlettebb es leggazdagabb orszagatol, az USA-tol, ajandekba temerdek anyagi tamogatast, a legujabb fejleszteseket, a legmodernebb fegyvereket stb. stb...

aluf 2019.08.21. 15:12:29

Izrael valóban kap az USA-tól nemzeti összeterméke 1%-nak megfelelő pénzügyi támogatást amit amerikában fegyverekre költhet el. Viszont ő is fejleszt korszerű rendszereket pld. harckocsira telepitett rakéta elháritó fegyverzetet/ trophy/ vagy akár az iron dome /vaskupola/ amit az usa többszáz millió usd értékben tőle vásáról. Az USA- nak kitünő befektetés Izrael ugyanis megakadályozta pld. sziria hatalmának kiterjesztését jordániára és jelentős logisztikai és egyéb támogatást nyújt közel-keleti akcióihoz. Ugyanakkor gátolja Izrael önnáló fegyverfejlesztését pld. Lavi harcigép. Ugyanakkor nagyon költséges a haditechnika miközben szomszédai korábban a szovjetuniótól mértéktelenül kapnak fegyvereket sőt most is soha meg nem térülő hitelbe.
Egyptom, Jordánia ahol relative béke van még a napi kajára is külső támogatást kap. Izraelben egyetlen egyetemen több nobel díjas oktat mint a másfél milliárdos muzulmán/arab világban van.

aluf 2019.08.21. 15:18:19

@N. Barbie: Ajándékba kapták? Kitől és mit? Törökország elvesztettte az I. világháborúl, utána területén brit-francia mandátum alakult és ez oszlott szét a térség valamennyi államára. Valamennyire. A brit-görög impotencia okán maradhatott meg pld. istambul európai része is a törököknél. Lehet továbbá morfondirozni észak cipruson vagy a kurdok ügyén is. Megható, hogy mindenki a sosem volt palesztinok ügyén aggódik.

DFK 2019.08.21. 15:21:27

Az a helyzet, hogy ha Hebronra joga van Izraelnek, akkor Magyarországnak Bécstől az Urálig vannak jogos követelései.

aluf 2019.08.21. 15:24:55

@apro_marosan_petergabor: Vietnam, Irak, Libia, Szerbia aligha irható izrael számlájára. Magyarország széteste a habsburg birodalom a világháború és a magyar nemzetiségi politika egyenes következménye volt. Sikerült - nem először - egy vesztes háborút kezdeményezni aminek ez lett a következménye.

aluf 2019.08.21. 15:30:24

@apro_marosan_petergabor: Az USA és UK nem volt és nem mindig szövetséges. Ezért kell egy apró oszágnak olyan drága fegyverrendszeret kiépiteni és olyan mennyiségben hadrendben tartani ami tizszer népesebb országokban is ritka./ kfir, lavi repülőgép, merkava harckocsi, iron dome és egyéb rakéta rendszerek és más könnyűfegyverzet./

aluf 2019.08.21. 15:36:10

@csentecsa: két-háromezer éves visszatekintésnek kevés a valóság tartalma. Más szokások voltak akkor, mint a XX. században. Szt istván korabeli őseink idejében is mindennapi a megvakitás, fülekbe ólomöntés, nyelvkitépés, felnégyelés, karóba húzás, kerékbe törés boszorkány égetés. Tessék válogatni.

aluf 2019.08.21. 15:38:39

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ez is a volt gyarmattartók hülyesége, majd isszák és majd isszuk a levét.

aluf 2019.08.21. 15:45:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Érdemes tanulmányozni gaza helyzetét. 1967-ig egyptomi fennhatóság volt. Lepusztult terület ahogy ma egyptom nagy része. 1967-ben izrael szétverte az egyiptomi hadsereget és kivonulásáig minden oktatási, születési mutatója javult. Azóta, hogy önnálóak törzsi harc van a fatah és a hamasz között, minden leromlott segélyen élnek. Ilyen méretű és népsűrűségű országok singapur, hong kong a világ élvonalában. De lepukkant az egész arab + török+iráni, pakisztáni, fülöp szigeteki muzulmán világ. GDP !!!

aluf 2019.08.21. 15:54:24

@sircharley: A "betelepedés" többnyire közös beleegyezésen alapszik. Az arabok egyrészt örömmel adták el drága pénzen csupasz földjeiket, mint most a magyarok a lakásaikat a kinaiaknak és mivel nem volt internet, hogy legyen min látni milyen egy angol wc szivesen mentek a zsidókhoz ilyeneket épiteni. Ha kiterjettebben nézzük igy kaptak lehetőségeket olaj kitermelésre az arab/perzsa öböl partján a brit cégek is.

aluf 2019.08.21. 15:55:49

@DFK: Sok sikert hozzá, most veszünk néhány leopárdot az ügyhöz:))))

aluf 2019.08.21. 15:57:54

@Willkommenskultur: Ez jól sikerült kicsiben is. A józsefvárosban igy lett a zsidónegyedből cigánynegyed.

aluf 2019.08.21. 16:01:01

@Willkommenskultur: Az északír katolikus-protenstáns kerítésre gondolsz? He he

aluf 2019.08.21. 16:03:09

@Boar.: És most a rabok? Az EU-ra vagy az enszre?

kvadrillio 2019.08.21. 16:04:45

NU, AZ ILYEN ROTHADLELKŰ KORMÁNY, AKI ENNYI EMBERT GYILKOL HALOMRA MINDEN ÉVBEN, NE LÓGASSON KI KERESZTET A MAGYAR PARLAMENT ABLAKÁN !!!
Részben ennek a szervezőmunkának a hatása, hogy a kihűléses halálesetek nagyobbik része nem az utcán történik. Mint arra az MSZF is valamennyi közleményében felhívja a figyelmet, az áldozatok jelentős része saját, rosszul fűtött otthonában hűlt ki. Az Eurostat adatai szerint Magyarországon 2016-ban 9,2 százalék volt azok aránya, akiket "energiaszegénység" sújt, vagyis anyagi okból nem tudták megfelelően melegen tartani otthonukat. A legaggasztóbb helyzetben a szegény háztartások voltak: a szegénységi küszöb alatt élő emberek több mint egyötödénél (22,7 százalék) jelentett gondot otthonuk fűtése.

- A statisztikákból jól látszik, hogy az évi több mint 200 áldozat kétharmada fűtetlen lakásokban hal meg - állítja a Habitat for Humanity Magyarország szóvivője. Farkas Boglárka elmondta: a legveszélyeztetettebbek az 50-59 évesek és a 80 év felettiek, a halálesetek negyede az ő körükből kerül ki. - Az időskorúak esetében a jövedelmi szegénység és a magány mellé további kockázati tényezőként rossz fizikai állapot, és betegség társul - tette hozzá.

aluf 2019.08.21. 16:13:26

@conchita wurst: Eladták a földeket mint orosz cár alaszkát.

kvadrillio 2019.08.21. 16:35:04

@kvadrillio: ...EZEKNEK A MEGFAGYOTTAKNAK A CIPŐIT KELL KITENNI A DUNA-PARTRA A TÖBBI (ZSIDÓ) CIPŐ MELLÉ !!!!!!!!!!!!!!!!!... DÁTUM SZERINT.

kvadrillio 2019.08.21. 16:39:22

ÉS ORBÁNVIKTOR ERRE A 30 ÉVES PUSZTÍTÁSRA BÜSZKE ?!!!!!
„Ide kemény rendőr kell, különben meghal valaki”
Tompos Ádám
Tompos Ádám


2019. május 18., 17:11
A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert/Magyar Hang) A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert/Magyar Hang)
Megosztás
Facebook
Twitter
Pinterest
ReddIt
Email
Print

Van egy ház Gyöngyös Duranda nevű városrészének közepén, nincs ablaka, és nincs előtte kerítés sem. Ezzel egyáltalán nem számít különlegesnek errefelé az ingatlan, még úgy sem, hogy harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal.
...harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal.
...harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal....harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal......ÉS 30 ÉV UTÁN NYOMORBADÖNTVE, A KIHALÁS SZÉLÉN ÉS DROGTERJESZTÉSSEL HALÁLRAITÉLT EMBERTÖMEGEK VEGETÁLNAK TÖBBSZÁZ, TÖBBEZER MAGYAR FALUBAN.

ÉS ERRE BÜSZKE OTBÁN ÉS ÁDER ????! HÁT B ASSZÁK MEGH A KURVA ANYJUKAT EZTÉRT A TÁRSADALMI ROMBOLÁSÉRT ! VERJE POFÁN ŐKET AZ Ő KÖRÖSZTYÉN KURVA ISTENÜK EZÉRT !!!

...

Szeméthegyek a gyöngyösi Durandán (Fotó: Farkas Norbert/Magyar Hang)

A szemét nem csak a városkép szempontjából hátrányos. Arra folyik ugyanis a Gyöngyös-patak: a friss hóban is látszik, hogy a leomlott, lakatlan vályogházak mellett ez a „legnépszerűbb” hulladéklerakó. Ezzel nem az a legnagyobb probléma, hogy itt még januárban is sütkéreznek a napon a legyek. Ez legfeljebb kellemetlen. Az pedig maximum szokatlan, hogy patakpartra keveredett baromfiak közvetlenül a szemétből csipegetnek. Azonban az már veszélyes, hogy a Mátrából lefolyó kristálytiszta víz a Duranda előtt még majdnem iható, majd ezen ponton erősen szennyezetté válik, amikor pedig elhagyja a várost, akkor az öntisztulás következtében csupán elfogadható lesz a minősége.
„A szerszámaimat, amiket kint hagytam, azokat ellopták”

A legnagyobb problémát azonban a herbál jelenti erre. Persze ez is relatív.

– Nem foglalkozom vele, mi lesz itt. Tőlem jöhet bármi – közli sztoikus nyugalommal egy helyi férfi, aki a trágyát takarítja lovai alól. Kötelezték rá, ugyanis a patkányok imádják a trágyát.
– Sok a bűncselekmény erre? Azt hallottuk, nagyon megy itt a herbál.
– Ötszázba’ van. A fehér meg ezerbe. De én nem próbáltam ki egyiket se.

Hallgatunk kicsit, majd a sztoikus nyugalmat felváltja a felháborodás.

– A szerszámaimat, amiket kint hagytam, azokat ellopták. Mindet.
– És mi lett a szerszámok sorsa?
– Gondolom, becserélték.

Azt nem tudjuk meg, hány gramm herbál jár egy lapátért, mert a férfi megint a trágyára tereli a szót. Büszkén mondja, hogy mennyit hordott már el, úgyhogy – kezdi bizonygatni –, itt már nem lesz patkány.
A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert)
A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert)

Egyébként akik igénylik, azoknak ad a város patkánymérget. Az idei és a tavalyi költségvetésben mintegy hatmillió forintot különítettek el rágcsálóirtásra. A patkányproblémán paradox módon a Duranda egy másik problémája is segíthetne: a leomlott vályogházak falai közt hempergő, beoltatlan telepi kutyák elkaphatnák őket. Csak hát a patkányok többen vannak.

– Hát pitbullokkal öletik meg itt a kutyákat! Ott is van egy döglött kutya, fent! – közli egy feldúlt férfi, akinek épp a gyepmester kapta el a kutyáját. És valóban: egy ház kerítése helyén tényleg egy széttépett foxi teteme hever. Egy sarokra a letépett kismacskafejtől, amit az Akaszka utca közepén találtunk.
„Harminc kacsámat meg libámat lopták el”

A már lehiggadt gazdit azért megkérdezzük a herbálról is.......

kvadrillio 2019.08.21. 16:39:57

ÉS ORBÁNVIKTOR ERRE A 30 ÉVES PUSZTÍTÁSRA BÜSZKE ?!!!!!
„Ide kemény rendőr kell, különben meghal valaki”
Tompos Ádám
Tompos Ádám


2019. május 18., 17:11
A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert/Magyar Hang) A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert/Magyar Hang)
Megosztás
Facebook
Twitter
Pinterest
ReddIt
Email
Print

Van egy ház Gyöngyös Duranda nevű városrészének közepén, nincs ablaka, és nincs előtte kerítés sem. Ezzel egyáltalán nem számít különlegesnek errefelé az ingatlan, még úgy sem, hogy harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal.
...harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal.
...harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal....harminc évvel ezelőtt itt szinte minden ház előkertje tele volt virágokkal......ÉS 30 ÉV UTÁN NYOMORBADÖNTVE, A KIHALÁS SZÉLÉN ÉS DROGTERJESZTÉSSEL HALÁLRAITÉLT EMBERTÖMEGEK VEGETÁLNAK TÖBBSZÁZ, TÖBBEZER MAGYAR FALUBAN.

ÉS ERRE BÜSZKE OTBÁN ÉS ÁDER ????! HÁT B ASSZÁK MEGH A KURVA ANYJUKAT EZTÉRT A TÁRSADALMI ROMBOLÁSÉRT ! VERJE POFÁN ŐKET AZ Ő KÖRÖSZTYÉN KURVA ISTENÜK EZÉRT !!!

...

Szeméthegyek a gyöngyösi Durandán (Fotó: Farkas Norbert/Magyar Hang)

A szemét nem csak a városkép szempontjából hátrányos. Arra folyik ugyanis a Gyöngyös-patak: a friss hóban is látszik, hogy a leomlott, lakatlan vályogházak mellett ez a „legnépszerűbb” hulladéklerakó. Ezzel nem az a legnagyobb probléma, hogy itt még januárban is sütkéreznek a napon a legyek. Ez legfeljebb kellemetlen. Az pedig maximum szokatlan, hogy patakpartra keveredett baromfiak közvetlenül a szemétből csipegetnek. Azonban az már veszélyes, hogy a Mátrából lefolyó kristálytiszta víz a Duranda előtt még majdnem iható, majd ezen ponton erősen szennyezetté válik, amikor pedig elhagyja a várost, akkor az öntisztulás következtében csupán elfogadható lesz a minősége.
„A szerszámaimat, amiket kint hagytam, azokat ellopták”

A legnagyobb problémát azonban a herbál jelenti erre. Persze ez is relatív.

– Nem foglalkozom vele, mi lesz itt. Tőlem jöhet bármi – közli sztoikus nyugalommal egy helyi férfi, aki a trágyát takarítja lovai alól. Kötelezték rá, ugyanis a patkányok imádják a trágyát.
– Sok a bűncselekmény erre? Azt hallottuk, nagyon megy itt a herbál.
– Ötszázba’ van. A fehér meg ezerbe. De én nem próbáltam ki egyiket se.

Hallgatunk kicsit, majd a sztoikus nyugalmat felváltja a felháborodás.

– A szerszámaimat, amiket kint hagytam, azokat ellopták. Mindet.
– És mi lett a szerszámok sorsa?
– Gondolom, becserélték.

Azt nem tudjuk meg, hány gramm herbál jár egy lapátért, mert a férfi megint a trágyára tereli a szót. Büszkén mondja, hogy mennyit hordott már el, úgyhogy – kezdi bizonygatni –, itt már nem lesz patkány.
A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert)
A gyöngyösi Duranda (Fotó: Farkas Norbert)

Egyébként akik igénylik, azoknak ad a város patkánymérget. Az idei és a tavalyi költségvetésben mintegy hatmillió forintot különítettek el rágcsálóirtásra. A patkányproblémán paradox módon a Duranda egy másik problémája is segíthetne: a leomlott vályogházak falai közt hempergő, beoltatlan telepi kutyák elkaphatnák őket. Csak hát a patkányok többen vannak.

– Hát pitbullokkal öletik meg itt a kutyákat! Ott is van egy döglött kutya, fent! – közli egy feldúlt férfi, akinek épp a gyepmester kapta el a kutyáját. És valóban: egy ház kerítése helyén tényleg egy széttépett foxi teteme hever. Egy sarokra a letépett kismacskafejtől, amit az Akaszka utca közepén találtunk.
„Harminc kacsámat meg libámat lopták el”

A már lehiggadt gazdit azért megkérdezzük a herbálról is.......

kvadrillio 2019.08.21. 16:40:56

ROHAGGYON MEG AZ ÖSSZES KORMÁNY, AMELY A 30 ÉV ALATT MEGGYILKOLT SOPKEZER MAGYAR EMBERT !!!

kvadrillio 2019.08.21. 16:41:50

ROHAGGYON MEG AZ ÖSSZES KORMÁNY, AMELY A 30 ÉV ALATT MEGGYILKOLT SOPKEZER MAGYAR EMBERT !!! ÉS@kvadrillio: ÉS DÖGÖLJÖN MEG MINDEN MOSTANI ÉS JÖVŐBELI CSALÁDTAGJA IS !

kvadrillio 2019.08.21. 16:47:13

AHHHA ! TITEKET KELLETT VOLNA MÁR RÉGEN A PICSÁBA ELZAVARNI !!!!! MIELŐTT VÉGLEGESEN KIHAL A MAGYAR EMBER EBBŐL AZ ORSZÁGBÓL MIATTATOK !!

Áder János leszögezte: a magyarok sok álmából – demokrácia, többpártrendszer, szólásszabadság, az Európai Unióhoz való csatlakozás, NATO-tagság – valóság lett, néhánynak a beteljesülése azonban még várat magára.

Harminc esztendővel ezelőtt a szabadság magját vetettük el. 1989-ben visszatért a remény, hogy a haza végre újra a magyarok otthona lesz.

Otthon, ahol a világot a szívünknek kedves módon rendezzük be, ahol magunk alkotjuk törvényeinket, és ahonnan kitessékeljük az idegen, barbár eszméket

böIcsbagoly 2019.08.21. 18:25:35

@dunántúli gyerek: Nagyapám is időben megtelepedett ott, hiszen a rabbink megmondta, az a föld a miénk.

inkvisitor 2019.08.21. 18:25:39

@Willkommenskultur: Azért marhára érdemes lenne megnézni a 19. századi leírásokat, fotókat és cenzusokat. A mai Izrael egy muszlim rendszerű agrárgazdálkodás miatt erősen lepusztult, félsivatagos, ritkán lakott terület volt, ahol a hely9i muszlim többség rendszeres vérfürdőkkel szabályozta a nem muszlim lakosság létszámát.
A híres vallási központok meg alig többek romhalmazoknál, ahol a leírások szerint egy macska képes volt átugrani az utcákat.
Amikor a zsidók elkezdtek nagyobb számban betelepülni, akkor indult meg az arab vendégmunkások áradata.

böIcsbagoly 2019.08.21. 18:28:57

@N. Barbie: Csakhogy mi ott egy jóléti fejlett államot teremtettünk!

böIcsbagoly 2019.08.21. 18:30:16

@apro_marosan_petergabor: Arra is emlékszünk amikor nagyapád keretlegény volt.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.08.21. 18:34:53

Az arabok szerencsére bízhatnak a segítőkész orosz népben, hogy a zsidó nyomulást megakadályozzák. Sajnos a szovjetek az akkori időkben még az imperializmussal folytattak élet-halál harcot és nem tudtak segíteni.

kvadrillio 2019.08.21. 19:01:58

KLOÁÁÁÁÁÁÁ.....HOVA HÁNYJAK !!! TEHETSÉGTELENEK GYÜLEKEZETE !!!
Az idei díjak odaítélésében az egyik legszórakoztatóbb, hogy a közmédia és a csaknem száztagú szakmai grémium egészen furcsa rendszerben választotta ki a győzteseket.

Ákos úgy lett az év férfi előadója, hogy 2017 óta nem adott ki nagylemezt, mindössze egy EP-t tavaly ősszel, illetve idén egy 50 Jubileumi Akusztikus Koncert c. DVD-t. A nívós díj miatt Ákos inkább nem szakította meg a nyaralását, és át sem vette személyesen.
Pápai Joci Az én apám című száma úgy lett az év dala, hogy hosszú évek után idén Magyarország be sem tudott kerülni az Eurovízió döntőjébe ezzel a számmal. Ami egyébként a közmédia saját műsorából került a versenybe.
Nagy Feró pedig azután kapott éppen most életműdíjat, hogy az ő hangjával vetítették a Volton Schmidt Máriáék történelemhamisító '89-es Orbán-videóját, és a Beatrice frontembere egyre gyakrabban (itt, itt és itt pl.) bukkan fel fideszes politikusok mellett. Egyébként ő is videón jelentkezett be.
Az év zenekara ismét a Halott Pénz lett, méghozzá zsinórban negyedjére, vagyis a díj megalapítása óta a csaknem száztagú szakmai grémium évről évre őket tartja az év legjobbjának úgy, hogy 2016 óta nem hoztak ki önálló nagylemezt.

Ne maradjon le semmiről!BRRRRR...........A VILÁG LEGSZARABB, LEGTEHETSÉGTELENEBBJEI....

Pierr Kardán 2019.08.21. 19:41:05

@maxvaI baIcán bircaman: Amíg az oroszok az országukban élő muzulmánokkal sem tudnak mit kezdeni, addig a Közel-keleti muzulmán arab népek eléggé hiába várják az orosz segítséget.

apro_marosan_petergabor 2019.08.21. 19:46:17

@aluf:
Senki sem mondta, hogy Vietnámnak bármi köze lenne Izraelhez vagy fordítva.
Irakról, Líbiáról már másképp gondolom. De nem erről szólt a hozzászólásom, ez a téma máshová tartozik.

apro_marosan_petergabor 2019.08.21. 19:49:13

@böIcsbagoly:
Nem tudtam, hogy ismerősök vagyunk.
A tiéd ÁVÓS verőlegény volt vagy tartó tiszt?

apro_marosan_petergabor 2019.08.21. 19:52:34

@csentecsa:
Ez így van. A magyar mindig is erős integráló nemzet volt. Integrálták az avarokat, szlávokat, németeket stb. és legutóljára zsidók nagy tömegeit (XIX.) - ezt csak a németek 44. 03.18-as bevonulása rontotta el.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.22. 11:06:29

@apro_marosan_petergabor:

Nem véletlen, hogy egy minapi hír szerint Izrael után Magyarországon van lakosságarányosan a legtöbb zsidó felmenővel rendelkező ember.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.08.22. 11:08:52

Persze itt nemcsak a tiszta zsidókat vették figyelembe, hanem azokat is, akiknek legalább egy zsidő felmenőjük van.

Ez nyilván a vegyes hzasságok révén következhetett be, vagyis jól alátámasztja azt, amit írtál: nálunk felettébb sikeres volt a zsidóság integrálása magyar nemzetbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.22. 11:43:28

@aluf:

A palesztín nép a XX. században alakult meg, előtte nem volt. Ma viszont butaság tagadni létezését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.22. 11:53:35

@csentecsa:

A valóság nagyon más.

Nagyon nagyon ritka az olyan hódítás, ahol a hódítók kiirtják az eredeti lakosságot.

S még amikor ki is irtják a felnőtt férfiakat, akkor se teszik ezt a nőkkel, gyerekekkel, idősekkel.

A hódítás jellemző módja az eredeti lakosság beolvasztása a hódító népbe. Ez csak azóta nem működik, hogy létezik nacionalizmus. Lásd éppen Izraelt, ahol a hódító zsidók máig képtelenek integrálni az eredeti arab lakosságot. Ami súlyos probléma máig Izraelben, demográfiai bomba. Ma már a megszállt területekekkel együtt több az arab, mint a zsidó ott. Ezért is nem annektálja a megszállt területekt Izrael, ezzel ugyanis állampolgárságot kapna az arab lakosság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.22. 12:02:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A zsidókhoz képest nem bevándorlók az arabok ott, ez abszurd szöveg.

Az utolsó zsidó felkelés leverése (II. sz.) azt eredményezte, hogy a győztesek kiirtották a zsidó lakosság egy jelentős részét, s még többen pedig elmenekültek. Ennek eredményeképpen a történelmi Palesztínában alig 10 % körülire esett vissza a zsidó lakosság aránya. Majd ez is lassan csökkent tovább.

Csak a cionista mozgalom miatt a XX. sz. elején kezdett ismét növekedni a zsidó arány, már a brit uralom idején.

aluf 2019.08.22. 13:09:47

@MAXVAL bircaman közíró: Palesztin népről - ha van ilyen - azóta beszélünk amióta 1967-ben Izrael felszabadította őket az egyptomi és jordániai fennhatóság alól. Előtte nem volt szó róluk." Örök dicsőség és hála ezért a dicső izraeli hadseregnek"
Vajon a kurdokat miért nem akarják felszabadítani. Azóta ez a "népség" amellett, hogy belháborut folytat /fatah- hamasz/ velejéig korrupt, segélyeken él, nemzetközi terrort folytat, Egyptomban, Jordániában Libanonban is, géprablások, géprobbantások, tússzedések stb./ még saját pénze sincs. Nem sótalanitanak vizet, nem fejlesztenek áramot, vagy legalább is nem eleget. Mindig rájuk gondolok ha egy repülőtéren a terrorveszély kezdeményezőjüként ott gatyára kell vetközni. Minden megtesznek, hogy aki államnak képzelné el őket az csak fantáziáljon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.22. 13:21:03

@aluf:

Igen, az identitás a XX. sz. közepén kezdett kialakulni, s a 60-as évekre megszilárdulni.

A kurdok ugyanúgy egy nép, csak jóval régebbi a palesztínoknál.

Az, hogy milyen a palesztín politika nem érv ebben a kérdésben. Se a gazdasági teljesítményük.

Manapság nem a palesztínok vezetik a terrorstatisztikát a világban. a mainyugat-európai iszlamista terrornak pl. szinte sose sincs kapcsolata a palesztínokkkal.

aluf 2019.08.22. 14:20:38

Egy állam szerveződésnek képesnek kell lenni megállni lábán. A palesztinok pedig ezzel ugy vannak mint farkas flóri a roma pénzzel.

gigabursch 2019.08.23. 07:01:47

@aluf:
A nőnek díj nem fokmérő..
Példának okáért nem kapott nóbeldíjat Fehér Dániel, holott a művét az összes űrügynökség forgatja, de senki sem kapott nóbeldíjat pl az űrkohóért sem.

gigabursch 2019.08.23. 07:02:17

@gigabursch:
A nóbeldíj nem fokmérő...

gigabursch 2019.08.23. 07:07:36

@bölcsbagoly:
Nem beszélve a Kőrösök menti húsvéti magyarirtásról.
Egyébként nyisd róla blogot. Szívesen elolvasom.

apro_marosan_petergabor 2019.08.23. 10:28:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Igen, de ez nem csak így történt.
Egyrészt a zsidók igyekzetek felvenni magyar neveket (magyarosítottak), felvették sokan a keresztséget (kikeresztelkedtek), másrészt szokásaikban is felvettek a magyar szokásokat - mindez sok szinten történt meg - azok, akik nagy vagyonokra tettek szert, de nem feledkeztek meg közösségi erkölcsi kötelezettségeikről még arisztokrata rangot is kaptak - pl. báró Hatvany.
Ezt a teljesen normális folyamatot szakította meg a német megszállás (44.03.18), amikor elkezdődött a zsidók deportálása abóól az országból, mely az utolsó menedéke volt a zsidóknak(is) Európában.
A bajt tetézte, hogy a II. VH végeztével a szovjet szuronyokra támaszkodó kommunista hatalom ezt a problémát a szőnyeg alá söpörte, másrészt a táborokból hazatérő zsidókat vagyontalanította (ingatlan - pl. Gyurcsány-Apró villa, gyárak, s minden mást i - államosítás), majd "exportálta" őket Recskre újabb koncentrációs táborba, illetve részesei lettek a magyar polgári és arsiztokrata elemekkel együtt a kitelepítésnek.
Így a zsidók egy része elmenekült Izraelve, USA-ba, Ausztráliába (két lépcsőben, 45-47 ill. 56), azok, akik később a polgári vonalat erősíthették volna hagyományaikkal.
Az itt maradottak jelentős része a kommunista hatalmat erősítette klf. szinteken (AVH, párt stb.) és ez nem tett jót - a rendszerváltáskor sem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.23. 10:38:28

@csentecsa:

A bibliai leírás szépirodalom, nem dokumentumregény.

Természetes képtelenség ez a kiirtás.

Lekvár és JAM

Úgy mondják dzsem, úgy írják jam, de az íze lekvár!

Címkék

10 tény (10) 30 év (2) Ábrahám (8) Ákéda (1) álom (1) Amerika (1) angyalok (1) antiszemitizmus (5) Bábel tornya (1) babona (1) beta iszrael (1) Biblia (88) cedáká (1) chábád (4) chanuka (3) cionizmus (4) Dávid (1) Édenkert (2) élet és halál (2) EMIH (2) esküvő (2) Eszter könyve (2) etióp zsidók (1) film (1) fogamzásgátlás (1) Frigyláda (1) gematria (1) Gog és Magog (1) gyász (3) háláchá (73) halál (1) hászidizmus (25) házasság (2) héber (2) hetiszerettemutaltam (19) hit (1) időjárás (1) ima (11) Izrael (14) Izsák (1) Jeruzsálem (2) jiddis (2) Jób (1) jom kipur (6) judaizmus (151) kabbala (22) klíma (1) Kohén Gádol (1) kol nidré (1) kommunizmus (1) konyha (3) környezetvédelem (1) körülmetélés (1) kóserság (6) kultúra (4) kurd zsidók (1) lélek (2) liturgia (1) magyarországi zsidóság (6) MAOIH (1) Mazsihisz (1) megtérés (11) Messiás (12) mezőgazdaság (1) Mózes (2) Nachum (1) naptár (2) Nimród (2) Noé (3) oktatás (1) özönvíz (2) perzsa zsidók (1) pészách (5) podcast (2) politika (48) prófécia (4) Purim (1) Rebbe (18) ros hásáná (5) Sábát (4) sakk (1) Sára (2) sávuot (2) sigd (1) sípucca (23) smita-év (1) sófár (2) spiritualitás (50) Szentély (6) szexualitás (2) szokások (90) szukot (3) Talmud (100) Tánjá (2) tanulás (1) Terách (2) teremtés (22) tfilin (1) tolerancia (1) Tóra (79) tóra tekercs (3) történelem (96) tsuvá (6) tudomány (10) túlvilág (1) ünnep (25) válás (1) vallásjog (87) Virtuális tanház (2) zene (2) zsidóság (161) zsinagóga (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása