Amit a Frigyládáról tudni érdemes

frigyla_da1.jpg

Ajánlom Sz.D.-nek

A Frigyládáról, talán köszönhetően Spielberg Indiana Jones sorozatának, még azok is hallottak, akik nem forgatják naponta a Bibliát. A Szövetség Ládája az a doboz volt, melyet Mózes Isten parancsára készített a két kőtábla tárolására és ami előbb a sivatagi, szintén Mózes által épített Gyülekezés Sátrának, később a Salamon által épített jeruzsálemi Szentélynek legbelsőbb helyiségében foglalt helyet.  Pontosabban nem is foglalt helyet, ahogy ezt nemsokára meglátjuk.

A láda maga több rétegű volt, egy arany ládában egy sittim fából készült doboz, melyet kívülről szintén egy arany doboz takart. A teteje szintén aranyból készült, körbe díszes szegély borította1, telején két egymással szemben álló angyal, akiknek szárnyai összeérnek2.

A láda maga nem volt valami nagy. Két és fél könyök hosszú és másfél könyök magas illetve mély3 (a könyök hosszát illetően a Talmudban vita van Bölcseink közt, egyesek szerint 5, mások szerint 6 ököl hossza egy könyök4, mai mértékben mérve, a legtöbb kortárs kommentátor szerint 1 ököl=10cm). A láda tehát vagy 150x90x90cm vagy 125x75x75cm volt. Külső sarkainál gyűrűk voltak, szintén aranyból, ebbe tették azt a két rudat, amivel megemelve a ládát szállították5.

A ládában egy csomó minden volt. Elsősorban a Mózes által a Szináj-hegyről lehozott első két kőtábla6 összetört darabjai, a második két kőtábla, melyet Mózes az aranyborjú vétke utáni engesztelést követően írt, egy Tóra tekercs, egy üveg manna (a mannáról ITT írtam korábban) és Áron botja7.

A ládának nem volt talpa, szorosan a padlón feküdt. Egészen pontosan az Alapkövön, azon a kövön, melyet Isten a világ teremtésekor először teremtett és amelyen Ábrahám majdnem feláldozta Izsákot illetve amely kőre Jákob lehajtotta fejét és a létrán fel-le menő angyalokról látott látomást. 

A Frigyládát a Szentély belső helyiségében tartották, az úgy nevezett Szentek Szentjében. Ebbe a különleges szobába csakis a Főpap léphetett be és ő is csak egyszer egy évben, Jom Kipur napján, amikor is füstölőáldozatot vitt be a helyiségbe és kérte Isten irgalmát a zsidó nép esetleges bűneinek megbocsátására.

frigyla_da2_fu_sto_lo.jpg

A Talmud mesterei elmondják, hogy a Frigyláda egyik különleges csodája az volt, hogy nem foglalt el fizikai helyet. Erre a következtetésre úgy jutnak, hogy a Szentek Szentje helyiségének méretei nem sérülhettek az által, hogy a láda ott lett elhelyezve, ezért csodálatos módon a Szövetség Ládája ott volt, de helyet mégsem foglalt.8 (A Szentek Szentje helyisége 10 könyök széles volt, a láda pedig, mint írtam 2.5 könyök széles. Mégis, mikor helyiséget mérték, miközben a láda a szoba közepén volt, a láda egyik és másik oldalától is 5-5 könyököt lehetett mérni.)

Persze ezek mellett a láda számos csodás tulajdonsággal rendelkezett. A Midrás elmeséli például, hogy a ládát hiába kellett vinni, valójában az vitte az őt szállítókat. Azaz a ládának nemhogy súlya nem volt, de még azoknak a papoknak, akik hordozták a súlyát is megkönnyítette.9 

A láda a zsidó népet nemcsak a Szentföldre vezető sivatagi vándorlás alatt kísérte, de a Szentföldre való bevonuláskor is fontos „kellék” volt. A zsidó népet Mózes halála után az Ígéret Földjére bevezető Józsué a Frigyládát küldte előre a Jordán folyón történt áthaladáskor, a folyó pedig csodálatos módon megnyílt, hasonlatosan a 40 évvel korábbi Vörös-tenger kettéválásának csodájához.

Később, mielőtt a jeruzsálemi Szentély felépült volna és a Gyülekezés Sátra Siló városában került felállításra, a zsidók több alkalommal is magukkal vitték a háborúkba, sikerre víve ezzel az ütközetet. Sajnos egy alkalommal ennek tragikus következménye az lett, hogy a filiszteusok, a zsidók akkori Gáza környékén élő ellenségei „kitapasztalták”, hogy a zsidókat egy csodás láda segíti a harcban és egy óvatlan pillanatban elrabolták a ládát. Kisvártatva azonban a láda szerencsétlenséget hozott arra a falura, ahol tartották, szörnyű járvány kezdett pusztítani. A filiszteusok hiába vitték el egy másik, majd egy harmadik faluba, a csapás elkísérte a ládát, így azt látták legjobbnak, ha visszaküldik a ládát a zsidóknak némi engesztelő ajándékokkal együtt, ahogy erről részletesen a Sámuel könyvében olvashatunk10.

frigylada_filisz.jpg

Mikor Salamon a jeruzsálemi Szentély építette, előrelátóan készített egy rejtekhelyet arra az esetre, ha a ládát el akarják majd rabolni11. Az első, salamoni Szentély pusztulása előtt Jósiás király el is rejtette ide a ládát, a hagyomány szerint csak a Messiás eljövetelekor fog ismét előkerülni, amikor félépül majd a harmadik Szentély és visszatér Jeruzsálembe a Szentélybeli áldozathozatal rendje is.

 

  1. Móz2 25:11
  2. Móz2 25:13
  3. Móz2 25:10
  4. Babilóniai Talmud, Bava Batra traktátus 14a
  5. Móz2 25:14-15
  6. Móz2 25:16
  7. Babilóniai Talmud, Bava Batra traktátus 14a-b
  8. Babilóniai Talmud, Joma traktátus 21a, Megila traktátus 10b és Bava Batra traktátus 99a
  9. Jálkut Simoni, Sámuel2 5:142
  10. Sámuel1 4-5
  11. Krónikák könyve2 35

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lekvaresjam.blog.hu/api/trackback/id/tr3215027498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2019.08.28. 18:56:19

Däniken izgalmasabban írt erről ax témáról.
:-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.28. 21:08:21

Ma is megvan. Jelenleg Moszkvában áll, s belőle egy majdnem 2 km-es oszlop áll ki, láthatatlan módon.

szepipiktor 2019.08.28. 21:17:54

"Azok is hallottak róla, akik nem olvasták a Bibliát, csak a Spielberg filmet látták."
Ezzel a sommás, bulváralapú mondatoddal emberek hatalmas tömegét rúgtad arcon...
Ugyanis ÁLLÍTOD, hogy a Frigyláda kizárólag egy hollywoodi film(sorozatból) és a Bibliából ismerhető meg.
De ez ugye alapvető történelmi, vallástörténelmi téma, amit tanítanak, könyvek megszámolhatatlan számban jelentek meg róla, tudósok publikálták ezerszámra kutatásaikat, konferenciákat rendeztek a témában.
Azaz a VILÁG értelmes, tanult vagy egyszerűen a világ dolgairól érdeklődő halmaza IS ISMERI a "Frigyládát".
.
A Biblia említése is sommás, hiszen a Frigyláda a Zsidó Bibliában szerepel, ami ugye az Ószövetség (Ótestamentum), míg a napjainkban "forgatott" Biblia meg az Újszövetségre épül, ami már Jézustól datálódik.
Az Újszövetség eredeti levelei megsemmisültek, köztudott - és nem egy Spielberg filmből -, hogy azt jóval később írták "újra"...
Tehát Frigyláda = Ószövetség és a Zsidó Biblia.
.
A poszt viszont hasznos - így pongyolán, bulvárosan is -, mert hátha elolvassa pár mobilon élő Y generációs, akiknek a klasszikus tudás már nem értelmezhető. (A Z generáció meg nem is olvassa a blog.hu-t)

CSOKKI MÁLNA 2019.08.28. 21:21:41

Sztem ez egy aranyozott fadoboz volt.. És közel sem volt olyan látványos, mint Spielberg filmjében..

CSOKKI MÁLNA 2019.08.28. 21:25:04

Ha tényleg csodafegyver is volt egyben ,miért nem segített Jeruzsálem ostromlói ellen..?

efi 2019.08.28. 21:49:02

Azért nem kell mindent elhinni. Nem foglalt helyet, persze...

_krampampuli_ 2019.08.28. 21:57:14

@CSOKKI MÁLNA: Leginkább azért, mert Isten szuverén úr: "Könyörülök, akin könyörülök..."

dr. mesterséges színezék 2019.08.28. 22:42:58

@efi: Miért ne?

Salt Lake Cityben még jobb, még istenibb fícsörökkel felruházott frigyládát is tudnának csinálni és látni ma, ha akarnának.

]{udarauszkasz 2019.08.28. 23:10:11

Nem foglalt helyet. Nem volt sulya, es a kornyezeteben megvaltoztatta a gravitaciot. Mivel megvaltoztak a gravitacios vektorok, minel nagyobb volt valaminek a tomege, annal nagyobb hatassal volt az adott targyra, objektomra. Az ot vivoknek csak a sulya lett konnyebb, de a nagytomegu tengervizet kepes volt kvazi "eltaszitani" magatol, igy "csodas modon" mintegy megnyitotta a tengervizet maga korul.
Mivel a tolvajok nem voltak tisztaban bizonyos biztonsagi eloirasokkal, igy ok megjartak. (lehet, h.csak egy egyszeru Geiger-szamlaloval siman nyomara lehetne bukkanni...) volt, akit nagyfeszultsegu kisules ert a lada erintese nyoman, es szornyethalt...
minden jel szerint ez egy technologiailag magasan fejlett ismeretlen eszkoz lehetett.
Däniken szerintem nem egy konteos hulye, o mar a mai politikai konteohit elott is maskepp latta ezt az egeszet.

dr. mesterséges színezék 2019.08.28. 23:20:06

@]{udarauszkasz: "Däniken szerintem nem egy konteos hulye"

Nem, ő üzletember.

dr. mesterséges színezék 2019.08.28. 23:22:33

@]{udarauszkasz: "minel nagyobb volt valaminek a tomege, annal nagyobb hatassal volt az adott targyra, objektomra"

Tiszta szerencse, hogy a Földnek nincs tömege, különben az első dokumentált űrhajókilövés is az Ótestamentum része volna.

Pipas 2019.08.29. 07:08:10

@]{udarauszkasz: "Nem foglalt helyet. Nem volt sulya, es a kornyezeteben megvaltoztatta a gravitaciot. Mivel megvaltoztak a gravitacios vektorok, minel nagyobb volt valaminek a tomege, annal nagyobb hatassal volt az adott targyra, objektomra. "

Ennek kábé annyi értelme van, mintha azt mondtad volna, hogy "sálálálá". :D

Isten mindenható, meg tudta változtatni a "gravitációs vektorokat", csak ládát nem tudott csinálni köré, meg fogantyút rá, meg sátrat neki. :D Mindent tudott csinálni, amit az emberek nem tudtak, de semmit sem tudott csinálni, amit az emberek tudtak.

Te meg tudod mi történt évezredekkel ezelőtt, tudod milyen hatása volt a frigyládának, csak azt nem tudod, hogy mi az a gravitáció, meg a tömeg, meg a vektor, azaz mindent tudsz, amit nem lehet tudni, de semmit sem tudsz, amit lehet tudni.

Elég jól felismerhető a kamu mindkét esetben. :(

Pipas 2019.08.29. 07:12:43

"nyugodtan kelthetett akkora feszültséget ami elüzemeltetett egy low orbit képes rádiót."

A feszültség teljesen irreleváns, a kérdés a teljesítmény. Amúgy meg aki "low orbit" rádiót tud készíteni, az ceruzaelemet is.

Kérdés persze, hogy hogyan lehetséges, hogy mára az emberek zsebbe hordható műholdas telefont tudnak csinálni, miközben isten meg a szuper földönkívüliek csak olyan rádiót tudtak csinálni, amit hat ember cipelt. Csöves volt vagy mi? :D

degreen 2019.08.29. 07:37:02

Ha tudod, legalább netet néznél mielőtt írsz.
A Biblia az Ó és az Újszövetség.
hu.wikipedia.org/wiki/Biblia
A poszter meg annyit írt, hogy talán még azok is ismerik (a Jones filmből), akik nem olvasnak naponta Bibliát. Mit kell ezen megsértődni?

Adil86 2019.08.29. 07:50:41

A frigyládáról annyit tudunk, mint Thor kalapácsáról, Athur Excaliburjáról, amit egy monda gyűjtemény leír.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2019.08.29. 08:06:17

Sugárzó anyag volt benne, nem is kevés. Legalább 3,6 röntgen. Nem jó, nem tragikus!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.08.29. 08:24:35

Szináj? Na, így sem láttam még leírva. :) Cion, Sion, Sínai-hegy, mind megvolt. A Szináj nekem új.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2019.08.29. 08:33:27

@kekecke: A Sion/Cion meg a Sinan/Szinaj az két teljesen külön dolog, egymástól több száz kilométerre. A SIon-hegy Jeruzsálemben van, a Sinai-hegy meg a Sinai-félszigeten.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2019.08.29. 08:39:48

A poszt olyan, mint valami zsidó hittanóra, kritikátlanul hivatkozik nem csak az Ószövetségre, hanem Biblián kívüli zsidó írásokra is.
OK, nem ismertem ezt a blogot, én is (mint sokan) az Index-címlapról jutottam ide, most látom, hogy az egész blog zsidó szemléletű, így érthető, hogy a frigyládára is ebből a nézőpontból tekint. Akkor megadom a blognak a kijáró tiszteletet, és nem kezdek el vitába szállni az írással. :-)

erkölcsi hulla 2019.08.29. 08:48:55

@szepipiktor: Ezzel a sommás, bulváralapú mondatoddal emberek tomegèt rúgtad arcon.

Ugye? Mert ez a lenèzès, a fiatalabbak, y,x generációk felè kicsit sem sommás. Úgy általában, a generációzás is az általánosító nyuggereknek a szokása, fèltèkenyek a fiatalabb generációk jobb èletszínvonalára, èletminősègère, holott nem ők tehetnek róla, hogy nem az átkosban kellett felnőniük. Ès záráskèppen: a kor egy állapot, nem előjog bármihez.

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 09:11:39

@erkölcsi hulla: " a generációzás is az általánosító nyuggereknek a szokása"

Jómagam messze (valószínűleg végtelenül messze) vagyok a nyuggerléttől, de azért megláttam a sztereotípiában az igazság szikráját - még ha egy fél generációt talán csúszott is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.08.29. 09:28:05

Naponta olvasom a Bibliát, így különösen fáj ez a sok zagyvaság, amit a cikk a frigyládáról állít... :(
Mérnökként pedig a se térfogat, se súly dolog szorítja ökölbe az agyamat... :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.29. 09:33:54

@MAXVAL bircaman közíró: nem, mindenki tudja, a frigyláda Csernobilban van, szarkofág alatt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.29. 09:42:30

@]{udarauszkasz: igen, teljesen igazad lehet. Hisz a frigyláda hatalmasságát mi sem bizonyítja jobban, mint a filiszteus sztori. Ellopták! Hogy lehetett ellopni? Csakis úgy, hogy nem volt súlya, sem kiterjedése, így könnyen zsebre vágta a tolvaj! Egy ládát, amit egyébként hatan cipeltek. De minek, amikor súlytalan???
Ja, nem cipelték, kapaszkodtak bele, mint a villamoson?
Mi sem bizonyítja jobban csodás voltát, hogy noha kicsi, bele fért két adag kőtábla, de még egy vándorbot is. Ja, lehet, teleszkópos volt. Vagy Joda mesteré volt.

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 09:43:39

@Frady Endre: A frigyláda hologram volt, a cipelői pedig pantomimesek.
Az ellenlábas hadak pedig "JAJ, MÁR MEGINT EZZEL A BÉNA ELŐADÁSSAL HAKNIZNAK!" sikollyal menekültek előle.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.29. 09:44:01

@MAXVAL bircaman közíró: Moszkva tele van két kilométeres oszlopokkal. Nem lehet tőlük közlekedni! Te nyilván személyesen megtekintetted, hisz láthatatlan!

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 09:50:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem kell látni. Igaz hittel érzi az ember a jelenlétét. Meg a hosszát.

HaD 2019.08.29. 09:58:23

minden napra jut egy cikk a zsidókról....szupi

nookedli 2019.08.29. 10:27:32

A frigyládát Egyiptomból lopta el mózes. Erről a biblia nem ír, de máshol írnak. Egyiptomban szent tárgy volt és különleges erővel bírt. Érdemes kitérni néhány apróságra. Pl. hogy mózes, mikor lejött a hegyről az első két kőtáblával, amit ha jól emlékszem néhány óra alatt készített, a mai technológiával is talán több idő lenne, de mózesnek ez nem volt akadály. Mózes meglátta, hogy az általa kihurcibált tömeg visszatért az igaz vallására, amit Egyiptomban gyakorolt, ott a borjúkat szentként tisztelték, a teremtés szent állata volt. Mózes elpusztította, valamint azokat, akiket erőszakkal nem tudott áttéríteni szektás vallására. Ezzel vétett a Ne ölj! parancsolat ellen. De mit számít, ugye? Tele van a biblia furcsaságokkal. Érdemes arra is odafigyelni, hogy Isten(de inkább jehova/jahve) nevében gyilkolásznak, kiirtanak őshonos népeket, csak hogy igazolják Kánaánban való létezésük jogát a mózes által mesterségesen létrehozott és behülyített zsidók. Emiatt már akkor mindenki utálta őket abban a térségben. Ugyanezt csinálják/csinálták azóta is a mai napig. Kitaláció az egész, hogy hivatkozhassanak a palesztinek területeire. Honnan veszik ezek, hogy Noénak mit mondott a jehovájuk? Leszármazottainak adja palesztinát? Hát persze! Ilyet bárki ki tud találni! Hazugság az egész!

nookedli 2019.08.29. 10:28:29

@HaD: Itt minden nap a zsidók megkedveltetése folyik! Készítik elő a helyet nekik. Illetve már itt vannak. Ma láttam, hogy orbán, sleppje és az ország is kóser ezeknek.

Zacskóstej 2019.08.29. 10:41:36

Amiket nem értek:

- Ha Isten (érted ISTEN) adta át azokat a táblákat, akkor miért nem tudta mondjuk platina táblákon átadni azt? Esetleg adhatta volna még gipszkartonon is.

- Ha a zsidók Isten kiválasztott népe, miért hagyta hogy egész történelmük során üssék, vágják, irtsák őket?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.29. 10:41:57

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Mivel láthatatlan, nem tekinthető meg, csak érezhető.

Amikor a zsidók zöme nem fogadta el Jézust, el lett tőlük véve a Frigyláda, átkerült a jeruzsálemi püspökhöz, majd onnan Rómába. Amikor Róma kilépett az Egyházból, a XI. században, át lett helyezve Konstantinápolyba, majd amikor a város elesett az iszlamista támadás miatt, a XV. században Moszkvába került a Láda. Azóta ott van, a kommunisták se merték elmozdítani, különösen mikor az megvédte a várost a német támadástól 1941 végén. Sztálin ekkor adta ki az utasítást, hogy a titkosszolgálat ne is keresse többé a Ládát.

paráznabillegető 2019.08.29. 10:42:09

@MAXVAL bircaman közíró: da, én is láttam, igaz, nem közvetlen közelről.
de a guglimapon sem retusálták ki. ott magasodik a láthatatlan oszlop kremltől keletre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.29. 10:48:01

@Zacskóstej:

A kiválasztott nép nem azt jelenti, hogy te vagy a főnök, s bármit tehetsz, hanem azt, Istent kiemelten kell szolgálnod, s ennek negatív oldala az, hogy szigorúbban büntet meg Isten, mint egy nem-kiválasztottad, ha letérsz a helyes útról.

paráznabillegető 2019.08.29. 10:51:25

@MAXVAL bircaman közíró: ja, a moszkvavédelem az ritka csuda volt!
először hetekig tartó extrém hideget gerjesztett a láda, hogy minden német puska zárszerkezete befagyott, aztán eltüntette a németek összes téli öltözékét, hogy azok hiába keresték, sehol sem találták meg azt, majd végül a keletről a frontra teleportálta a szibériai hadakat...
egy évvel később meg jól kibaszott a büdös ládája a donnál a magyarokkal is, de te ennek is tapsolsz, úgy e?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.29. 10:57:46

@MAXVAL bircaman közíró: és hogy érezted a két kilométeres oszlopot? Nekimentél? Aztán felmásztál rá? Ja, lehet, nem függőleges oszlop az.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.29. 11:00:09

@MAXVAL bircaman közíró: az ne zavarjon, hogy bő ötszáz évvel korábban kelt lába a frigyládának, minthogy Jézus megszületett. Nehéz lett volna elfogadni...

paráznabillegető 2019.08.29. 11:05:33

@MAXVAL bircaman közíró: aztán a hatvanas években a ládát elvitték egy szibériai gulgába, hogy megmutassák, milyen jól mennek a dolgok a szovjetúnióban. a láda nagyon elégedett volt a látottakkal, és még meg is kérdezett egy elítéltet:
- mondja csak, elvtárs, tudja mi lett a fischer-szpasszkij sakkmérkőzés eredménye?
- vesztettem...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.29. 11:34:07

@paráznabillegető:

"jól kibaszott a büdös ládája a donnál a magyarokkal is, de te ennek is tapsolsz, úgy e"

Igen. Miért kellett volna ott nyerniük a magyaroknak?

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 11:35:23

@paráznabillegető: Azért nagy genya volt ez a láda az Úrtól el nem forduló orosz kiskatonával. Tudván tudva, hogy meg nem adhajta magát, az utolsó lőszerig harcoltatta, aztán ledarálta.
Alsó hangon 3x jobban büntette a szovjet híveket, mint a németeket.
De legalább a Kreml statikájához szeplőmentesen járul(t) hozzá.

Nem véletlen, hogy Sztálin gyilkolni hagyta és maga is gyilkoltatta a zsidókat: félt, hogy kiszedik, és viszik magukkal tovább.

paráznabillegető 2019.08.29. 11:40:35

@MAXVAL bircaman közíró: nem kellett volna. de lehetett volna. sajnos volt ez a láda. van ez így. történelem.
egyébként a láda 56ban is büntette a rebellis magyarokat. úgy volt, hogy elteleportál párszázezret belőlük a szibériába málenkij robotra, de az operáció közben az egyik ministránsfiú véletlenül megbotlott és ráöntött az egyik angyalra a szenteltvodkából, amitől annak keresztbeállt szeme, és a magyartranszport így a gulág helyett mindenhol nyugaton kötött ki...

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 11:42:11

@MAXVAL bircaman közíró: Nyilván kevesebb információ támasztja alá, mint a láthatatlan póznát, de azért beszélik a rossz nyelvek.

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 11:43:08

@MAXVAL bircaman közíró: Pszichológusa vagy csak biográfusa vagy a Ládának?

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 11:48:36

@MAXVAL bircaman közíró: Soha nem szabad lebecsülni az Erőt, nagy hatalma van, kitartást ad. Az Erőnek nem számít a méret, összetartja a galaxist. Az életből árad, ezért nagy. Összeköt és megvilágosít minket. Nem az izmainkban, hanem magunk körül kell érezni az Erőt, mindenütt, közted és köztem, a fákban, a kövekben, mindenütt.

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 11:51:14

@MAXVAL bircaman közíró: Vigyázz, nehogy a túlzó szerénység dölyfösséggel határos bűnébe ess, mert fejbekúr érte az oszlop, és nem marad senki, aki tanúságtétele lehetne!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.29. 11:52:19

@dr. mesterséges színezék:

Ez ennél kicsit bonyolultabb.

Amit erőként érzel a dolgokban az csak halvány visszaverődés. Az igazi erő ugyanis anyagtalan, téren és időn kívüli.

Void Bunkoid 2019.08.29. 11:55:32

Spielbergnek köszönhető, hogy akárhányszor szóba kerül a Frigyláda, nekem mindig beindul a zene a fejemben.

www.youtube.com/watch?v=xgK0KlCMnKw

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.29. 12:54:10

@dr. mesterséges színezék:

Sokan vagyunk a természetes jó hadseregében, mind állig felfegyverkezve.

Pipas 2019.08.29. 12:55:18

@MAXVAL bircaman közíró: "Amit erőként érzel a dolgokban az csak halvány visszaverődés. Az igazi erő ugyanis anyagtalan, téren és időn kívüli."

Te is olyan vagy mint az isten, aki mindent meg tudott csinálni amit az emberek nem tudtak, de semmit sem tudott megcsinálni, amit az emberek meg tudtak csinálni.

Te mindent tudsz, amit nem lehet tudni, tudod mi van az időn meg a téren kívül, mert ezeket nem lehet tudni. A középiskolai tananyagot meg az általános iskolai fizikát, amit lehet tudni, azt nem tudod.

Máskülönben nem írnál ilyet, hogy az "igazi erő" az anyagtalan.

steery 2019.08.29. 13:25:14

A Frigyládát jelenleg az etiópiai Akszúm városában találjátok:
hu.wikipedia.org/wiki/Aksz%C3%BAm

meszena 2019.08.29. 13:52:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: Hol hallottál arról, hogy a filiszteusok ellopták volna?
Valamit összekeverhetsz...
Egy vesztes csata után került a filiszteusok birtokába, akik aztán jobbnak látták később visszaadni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.29. 13:55:41

@Pipas:

Hol az ellentmondás a középiskolai fizika és a leírtak közt?

meszena 2019.08.29. 13:58:42

@szepipiktor:
"Az Újszövetség eredeti levelei megsemmisültek, köztudott - és nem egy Spielberg filmből -, hogy azt jóval később írták "újra"..."
Köztudott? Egyáltalán nem ez az általános vélekedés. Te miből gondolod? És melyik levére célzol? Mindre?
Az Újszövetségben egyébként nem csak levelek vannak...

meszena 2019.08.29. 14:03:43

@Zacskóstej:
- miért írta volna bármi másra? Írhatta volna persze, de mi a jelentősége? A kőre vésett dokumentum abban az időben elfogadott, időtálló formátum volt. Egy PDF-el nem tudtak volna mit kezdeni...
- egyrészt nem ütötték őket egész történetük során. Másrészt nem pont az az érdekes, hogy a zsidó nép majdnem 2000 éven keresztül úgy maradt meg, hogy nem volt saját országa? Szétszóratva, sokszor valóban üldözést szenvedve is megmaradtak és a hitüket (identitásukat) is megőrizték.

Zacskóstej 2019.08.29. 14:09:03

@meszena: "- miért írta volna bármi másra? Írhatta volna persze, de mi a jelentősége? A kőre vésett dokumentum abban az időben elfogadott, időtálló formátum volt. Egy PDF-el nem tudtak volna mit kezdeni..."

Mondjuk hogy ne törjön össze ha leejti az első hülye? Istenként adhatta volna időtállóbb formátumban, hogy a szavaiddal éljek. Jelenleg se táblák, se Frigyláda, se semmi csak mesék.

Pipas 2019.08.29. 14:47:03

@MAXVAL bircaman közíró: "Hol az ellentmondás a középiskolai fizika és a leírtak közt?"

Ha igazán hinnél, akkor nem kérdeznél ilyeneket. :D

paráznabillegető 2019.08.29. 15:04:03

@dr. mesterséges színezék: prófétája ő annak, mint gagarin, a kiválasztott volt valaha, aki elsőnek mehetett fel az angyalok közé. csak éppen a derék jurij aztán rákapott a komponensként használt szenteltvodkára, és miután a nagyleltárnál kiderült a turpisság, jött rá a bűnhődés. ecce homo..
bircának is korlátlan hozzáférése van a szenteltvodkához, az ad neki erőt és kitartást, hogy mindig minden topikhoz hozzászólhasson valami bölcsességet. az angyalok mindig jót nevetnek bircán és az ő kommentjein. és birca pedig velük nevet...

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 15:24:10

@paráznabillegető: Én nem kevésbé. Sokáig zavart, hogy sosem tudhatom, hogy melyik az igazi úrbáránya és melyik a báránybőrbe bújt álbárány, de mivel éppen azért nem tudhatom, mert csereszabatosak, elfogadtam mindegyiket eredetinek, mint az Abibas pólót.

paráznabillegető 2019.08.29. 15:30:19

@dr. mesterséges színezék: hatalmas életbölcsesség ez.
kicsit irigyellek. nekem még mindig vannak dilemmáim. igaz, én meg azokat fogadom el...
vagyunk, akik vagyunk.

erkölcsi hulla 2019.08.29. 16:48:09

Azt vajon miért nem írja, hogy köztudottan nem szabad kinyitni, és belenézni, mert leolvad a belenézők arca? Fontos infó pedig.

dr. mesterséges színezék 2019.08.29. 16:54:47

@erkölcsi hulla: Tényleg.

Az napon az ki fedelét emeli és beléje tekint, mondandja majd, hogy 'pofám leszakad'.
(Forgató Könyve 42:666)

CoolKoon 2019.08.29. 20:42:57

@szepipiktor: "a Frigyláda a Zsidó Bibliában szerepel, ami ugye az Ószövetség (Ótestamentum)" - Nem tudok róla, hogy az Ótestamentumot bármely keresztény vallás/szekta/irányzat is kihúzta volta a (saját) Bibliá(já)ból. Azzal érvelni, hogy "de hát ez csak az Ószövetségben van benne" kb. azon a szinten van mintha azzal érvelnél, hogy Baradlay Kazimir nem is szerepel a Kőszívű ember fiaiban, hiszen csak az első fejezetben esik róla szó.

CoolKoon 2019.08.29. 20:47:55

@Fradista Utazó: "A poszt olyan, mint valami zsidó hittanóra, kritikátlanul hivatkozik nem csak az Ószövetségre, hanem Biblián kívüli zsidó írásokra is." - És mégis mire hivatkozzon egy olyan dolog kapcsán, ami szinte csak a zsidó mondakörben található meg, és az elmúlt kb. 2000 évben senki se látta?

CoolKoon 2019.08.29. 20:50:06

@HaD: Ha zavar, akkor nem kell elolvasnod, sőt, rá se kell kattintanod! Ez ilyen egyszerű!

CoolKoon 2019.08.29. 20:53:22

@MAXVAL bircaman közíró: "át lett helyezve Konstantinápolyba, majd amikor a város elesett az iszlamista támadás miatt, a XV. században Moszkvába került a Láda" - Ez amúgy eléggé moszkovitásan hangzik. Esetleg valami forrás?

miketbeszéltek 2019.08.29. 21:54:50

@MAXVAL bircaman közíró: Tudsz-e ennél nagyobbat kitalálni Moszkva primátusának igazolására? Milyen "szép", amikor a kommunizmus és a vallásos kitaláció ilyen harmóniában van egymással:-)

Bgs 2019.08.29. 22:04:15

@erkölcsi hulla: "Azt vajon miért nem írja, hogy köztudottan nem szabad kinyitni, és belenézni, mert leolvad a belenézők arca? Fontos infó pedig." A használati útmutató csak az első Tíz Parancsolat kiadás hátulján volt, az meg ugyebár összetört. A gyártó pedig nem küldött újat.

A nem foglal helyet meg valahogy úgy születhetett, hogy bement a főpap az éves ellenőrzésre és falfehéren jött ki. Mivel sok volt a nép, a másik papnak burkoltan csak annyit mondott, hogy a láda nem foglal semmi helyet. Ezt sajnos néhányan meghallották, így később a királynak "el kellett rejtenie". Azóta rendben van a leltár.

:)

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.30. 10:15:26

@meszena: "Mivel a tolvajok nem voltak tisztaban bizonyos biztonsagi eloirasokkal, igy ok megjartak. (lehet, h.csak egy egyszeru Geiger-szamlaloval siman nyomara lehetne bukkanni...)"

Itt hallottam róla. Ugye, te erősen jobboldali beàllítottságú, vallásos érzelmű vagy?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.08.30. 15:18:31

@dr. mesterséges színezék: nem hülyéztem le. Azt olvastam, hogy a jobboldali, vallásos emberek között gyakoribb, hogy nem tudják értelmezni a szarkazmust. Ezért ritka a jobbos humorista.

agarik 2019.08.30. 17:21:42

Már ott elcseszte a blogger, hogy mi volt a ládában.
Az 1Kir 8.9 és 2Krón5.10 szerint CSAK ÉS KIZÁRÓLAG Mózes két egészben maradt kőtáblája.

Ezt az "alapkö"-ves marhaságot gondolom az ujjából szopta a blogger, mert a Biblia ilyet nem állít.

A Talmudról meg egyszerűen hazudik a blogger. A Yoma 21a legalábbissemmi olyat nem állít amit itt összehord. A másik kettőt ezek után meg minek nézném meg.

Aztán ki a faszom az a Midrás? Bibliai kötet nincs a nevén.

A blogger végül annyira elszáll, hogy a Biblia szövegéről is meredek hazugságot vág le. A 2Krónikák 35-ben (Krónikák könyve NINCSEN, tehát nem lehet szó Krónikák 2.35-ről, azaz kimaradt szóközről!) Salamon sehol sincsen, azegyik Jósiás király szerepel benne, és szó nincs arról, amit a beszívott blogger összefantáziált.

kiskutyauto 2019.08.30. 18:28:23

Aha, most már valóban sokkal többet tudhattak meg a tahók erről a meséről... a kulturember ehhez képest, eleve TANULT róla ugyebár, mert egyrészt van iskolai hittan, biblia tan is, másrészt, felsőbb iskolákban több tantárgyban is anyag (filozófia, történelem, teológia stb)... de a legszomorúbb az egészben, hogy kétes, nem tényszerű, sok ezer éves zagyvaságok szerint éli sok agyhalott zombi az életét szemforgatva és csodálkozunk hogy a világ meg eközben pokol.... ahol pár millió ember fényűz, pazarol és dőzsöl, fittyet hányva embertársaira (és Jézus tanítására is, pedig főpapok egyházi méltóságok is ugyanígy dőzsölnek) eközben naponta meghal kínhalállal százezer ember a Földön a nyomor miatt...

gigabursch 2019.08.30. 20:19:31

@CoolKoon:
Baromi sokan bedőltetek neki...
Hülyét csinált belőletek.

CoolKoon 2019.08.30. 20:24:21

@gigabursch: Egy fenét dőltem be neki! Már évek óta olvasom a marhaságait, és csak kapkodom a fejemet, hogy honnan szedi a rengeteg sületlenséget. Amikor az egyik blogon anno annak kapcsán írtak valamit, hogy SzabóZ-t megverték a KFC-ben, akkor is arról hadovált, hogy a biztonsági ork akciója biztosan marketingfogás volt a KFC részéről. Majdnem dobtam egy hátast akkor is.

Lekvár és JAM

Úgy mondják dzsem, úgy írják jam, de az íze lekvár!

Címkék

10 tény (10) 30 év (2) Ábrahám (8) Ákéda (1) álom (1) Amerika (1) angyalok (1) antiszemitizmus (5) Bábel tornya (1) babona (1) beta iszrael (1) Biblia (88) cedáká (1) chábád (4) chanuka (3) cionizmus (4) Dávid (1) Édenkert (2) élet és halál (2) EMIH (2) esküvő (2) Eszter könyve (2) etióp zsidók (1) film (1) fogamzásgátlás (1) Frigyláda (1) gematria (1) Gog és Magog (1) gyász (3) háláchá (73) halál (1) hászidizmus (25) házasság (2) héber (2) hetiszerettemutaltam (19) hit (1) időjárás (1) ima (11) Izrael (14) Izsák (1) Jeruzsálem (2) jiddis (2) Jób (1) jom kipur (6) judaizmus (151) kabbala (22) klíma (1) Kohén Gádol (1) kol nidré (1) kommunizmus (1) konyha (3) környezetvédelem (1) körülmetélés (1) kóserság (6) kultúra (4) kurd zsidók (1) lélek (2) liturgia (1) magyarországi zsidóság (6) MAOIH (1) Mazsihisz (1) megtérés (11) Messiás (12) mezőgazdaság (1) Mózes (2) Nachum (1) naptár (2) Nimród (2) Noé (3) oktatás (1) özönvíz (2) perzsa zsidók (1) pészách (5) podcast (2) politika (48) prófécia (4) Purim (1) Rebbe (18) ros hásáná (5) Sábát (4) sakk (1) Sára (2) sávuot (2) sigd (1) sípucca (23) smita-év (1) sófár (2) spiritualitás (50) Szentély (6) szexualitás (2) szokások (90) szukot (3) Talmud (100) Tánjá (2) tanulás (1) Terách (2) teremtés (22) tfilin (1) tolerancia (1) Tóra (79) tóra tekercs (3) történelem (96) tsuvá (6) tudomány (10) túlvilág (1) ünnep (25) válás (1) vallásjog (87) Virtuális tanház (2) zene (2) zsidóság (161) zsinagóga (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása